Citat:
Ursprungligen postat av Deia
Det jag reagerar på är att man i Thailand inte tar problemet på samma allvar som man gör i Australien. Det gäller t.ex. information om utbredning, dokumentation av dödsfall/skador, sätter upp stingernets, varningsskyltar och lämnar förebyggande information.
|
Precis. Det var därför jag tog med igår att en marinbiolog från Phukets marinbiologiska centrum var på studiebesök i Australien tidigare i år. Det visar ju att man inser att den där lille inkräktaren troligen kommit för att stanna, och att man måste förhålla sig till det.
Tvivlar på att turismen i Thailand klarar nån större ökning av antalet dödsfall pga maneter

.
När jag har läst på om det här de senaste dagarna såg jag en artikel om en man, tror han var australier, vars son hade råkat ut för kubmanet i Thailand. Pappan försökte sedan ta tag i problemet genom att prata med både centrala och lokala myndigheter.
Enligt honom satte myndigheterna ibland upp varningsskyltar som plockades bort igen av lokala näringsidkare för att inte turisterna skulle försvinna

. Jag vågar dock inte svära på detaljerna för jag hittade inte tillbaka till artikeln när jag skulle kolla den noggrannare.