Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-25, 17:21
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Resebyråer varnar för dödsmaneter

Citat:
Ursprungligen postat av Deia Visa inlägg
Det jag reagerar på är att man i Thailand inte tar problemet på samma allvar som man gör i Australien. Det gäller t.ex. information om utbredning, dokumentation av dödsfall/skador, sätter upp stingernets, varningsskyltar och lämnar förebyggande information.
Precis. Det var därför jag tog med igår att en marinbiolog från Phukets marinbiologiska centrum var på studiebesök i Australien tidigare i år. Det visar ju att man inser att den där lille inkräktaren troligen kommit för att stanna, och att man måste förhålla sig till det.

Tvivlar på att turismen i Thailand klarar nån större ökning av antalet dödsfall pga maneter.

När jag har läst på om det här de senaste dagarna såg jag en artikel om en man, tror han var australier, vars son hade råkat ut för kubmanet i Thailand. Pappan försökte sedan ta tag i problemet genom att prata med både centrala och lokala myndigheter.

Enligt honom satte myndigheterna ibland upp varningsskyltar som plockades bort igen av lokala näringsidkare för att inte turisterna skulle försvinna. Jag vågar dock inte svära på detaljerna för jag hittade inte tillbaka till artikeln när jag skulle kolla den noggrannare.
Svara med citat