Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-23, 08:55
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Resebyråer varnar för dödsmaneter

Citat:
Ursprungligen postat av Enigma Visa inlägg
Du är ganska erfaren turist, Eva, när det gäller Thailand. Jag tror att under vintern ska du också åka dit. Vågar du bada i havet eller kommer du använda hotellets pool istället?

Enigma
Jag har bara varit i Thailand tre gånger tidigare. Bodde första gången i Surin och gjorde flera utflykter bland annat till Krabi, andra gången bodde jag i Kata och var då också till många olika stränder, tredje gången som var i fjol var jag på Koh Lanta. Har aldrig sett några maneter men en del Jelly Fish.

Jag är väldigt nöjd med mina Thailandsresor och har där funnit den avkoppling jag behöver. Älskar att bada i havet och det kommer jag att göra även i år.
Åker snart iväg och har naturligtvis läst på lite extra med tanke på det som hänt. Eftersom barnbarnen är med kommer jag säkert att vara extra uppmärksam men de är så små så en vuxen kommer alltid att finnas i deras närhet. Vi kommer inte att bada om det regnar och havet är grumligt eller när tidvattnet är på väg in.

Jag funderar mer över de begränsningar trafiksituationen gör för vår resa då barnbilstolar inte förekommer där nere. Vi kommer nog mest att vistas där vi bor och göra en del båtutflykter. Flytvästar tar vi med till barnen.

Eva
Svara med citat