Visa ett inlägg
Gammal 2005-10-28, 19:30
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Citat:
Ursprungligen postat av Calle
Hej!
Eftersom jag har fått veta att det är ok att nämna namn på tavernor/restauranger så:

Den dygnet-runt (året om) öppna restaurangen heter "Samaria" och ligger på El Venizelou 39-40 (strandpromenaden). Där brukar jag och Git gå in i köket och peka på vad vi vill ha, fem minuter senare har vi maten på bordet! Självklart kan man även beställa från grillen.

Sedan har vi en liten meze-favorit (well, vi har flera, men just denna är väldigt charmig)! Vi kallar den för "Bulgaren" (lång historia!), men det korrekta namnet är "Cambanario". Hittas på Tombazi 55 i gamla stan (samma gata där vandrarhemmet ligger). Dom har dessutom suverän bläckfisk i mån av tillgång! Vi två har aldrig lyckats komma upp i en nota överstigande 14-15 Euro totalt oavsett hur mycket vi har beställt in!

Slutligen konditoriet! Det heter "Sveas" och drivs av Cissi samt Gun som bott i Rethymno i över 20 år. Det ligger på Kapetan Lemonia 3 (tvärgata till strandpromenixen, tidigare låg Apollo-kontoret på samma gata).
Dit brukar Git gå och glufsa i sig kanelbulle, dricka svenskt kaffe samt byta pocket-böcker!

Calle! (i dag är det förresten oxi-dagen!)
Tack Calle för tipsen, just nu skulle jag gärna äta meze i Rethymno istället för att lyssna på höststormen... Har dock ätit en god grekisk middag bestende av kleftiko, det tröstar lite...

Gita
Svara med citat