Visa ett inlägg
Gammal 2005-10-28, 18:48
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenholm
Får namnen nämnas på Kalimera, jag har alltid svårt att förstå när det finns regler och vad de föreskriver i olika fall. Om det inte är emot Kalimeras policy skulle jag gärna ta emot namnen på dessa tavernor.

Erik
dold diplomat
Hej!
Eftersom jag har fått veta att det är ok att nämna namn på tavernor/restauranger så:

Den dygnet-runt (året om) öppna restaurangen heter "Samaria" och ligger på El Venizelou 39-40 (strandpromenaden). Där brukar jag och Git gå in i köket och peka på vad vi vill ha, fem minuter senare har vi maten på bordet! Självklart kan man även beställa från grillen.

Sedan har vi en liten meze-favorit (well, vi har flera, men just denna är väldigt charmig)! Vi kallar den för "Bulgaren" (lång historia!), men det korrekta namnet är "Cambanario". Hittas på Tombazi 55 i gamla stan (samma gata där vandrarhemmet ligger). Dom har dessutom suverän bläckfisk i mån av tillgång! Vi två har aldrig lyckats komma upp i en nota överstigande 14-15 Euro totalt oavsett hur mycket vi har beställt in!

Slutligen konditoriet! Det heter "Sveas" och drivs av Cissi samt Gun som bott i Rethymno i över 20 år. Det ligger på Kapetan Lemonia 3 (tvärgata till strandpromenixen, tidigare låg Apollo-kontoret på samma gata).
Dit brukar Git gå och glufsa i sig kanelbulle, dricka svenskt kaffe samt byta pocket-böcker!

Calle! (i dag är det förresten oxi-dagen!)
Svara med citat