Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-08, 15:51
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Patra eller Kavala?

Hej!
Jag har besökt alla städer du nämnde, alla städer är ju studiestäder. Kavala har jag besökt många gånger men Patra bara en gång, när jag väntade på min buss hela dan på en liten busstation nära hamnen. Alltså känner inte staden men ärligt sagt (jag var lite besviken då) tyckte jag inte alls om den. Men det är bara min personliga åsikt!
Kavala tycker jag MYCKET om, staden är ju mycket mindre än Patra och ligger så fint. Man kan fara därifrån lätt med båt till min älskade ö Thassos, båten går tiotals gånger om dagen och man kan göra fina utflykter till Halkidiki och Thessaloniki som är en fin modern storstad. I Keramoti på fastlandet 40 km från Kavala ligger en fin lång sandstrand och på Thassos finns det naturligtvis många härliga sandstränder. Om du googlar, hittar du några goda stränder nära Kavala, t.ex. Kalamitsa på vänstra sidan av stan.

Jag tycker mycket också om Peloponnesos och har varit där en månad för ett par år sen. Från Patra kan man också göra intressanta utflykter till antikens berömda ställen och till öarna Kefalonia och Zakinthos.

Alltså, det är inte så lätt att göra beslut, särskilt när det gäller en så lång period.
Hoppas att du hittar en rätt lösning !
Eija

Senast redigerad av eija den 2010-11-08 klockan 16:10.
Svara med citat