Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-04, 14:54
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Sv: Tips om öar:)

Citat:
Ursprungligen postat av henile Visa inlägg
Två veckor brukar räcka till tre öar för oss. Vi har blivit besvikna på Koufonissi, tycker det försvenskats.. Riktigt lugnt är det på Donoussa. Amorgos är vackert.
Lättaste kombon är nog Milos-Sifnos-Serifos. Av dessa tre gillar vi Sifnos (byn Faros) bäst, boende på stranden och lugnt och skönt. Men Milos stränder är nog det häftigaste vi sett.. där finns något för alla smaker, tyvärr måste man ta buss/hyra bil för att lätt ta sig runt.

Är själv i planeringsfasen av nästa års luff, härligt.
Håller med om att dessa öar verkligen är utmärkta besökobjekt om man
inte vill spendera dagar med att ta sig till olika öar. Har tagit inrikesflyget till Milos (40min), det är inte heller dyrt och på så sätt sparat tid i början. Hemfärden från Syros till Pireus är ju inte heller så lång sån den accepterar jag. Sifnos är verkligen en dröm, inte bara Faros, Apollonia är ett mysigt utflyktsmål för en kvällsmåltid.
Kan tyvärr inte finna att Leros är den ö jag skulle välja för återbesök. Endast flyg som gäller om man åker via Aten. Inte heller någon speciellt mysig ö. Visst är klostret sevärt, men stränderna tja lämnar en del att önska.
Svara med citat