Ämne: Foto affär
Visa ett inlägg
Gammal 2005-03-25, 09:54
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Foto affär

Citat:
Ursprungligen postat av Novis
Finns det någon fotoaffär i Parga där man har möjlighet att tömma kamerans minneskort och få bilderna på CD? Eller måste man förse sig med många minneskort för att klara av att spara alla bilder tills man kommer hem igen.
Jag har ingen aning om den möjligheten finns i Parga, men det skulle förvåna mig om det inte gör det. I höstas gjorde jag det en gång i Rhodos (eftersom jag hade några bilder som jag behövde mejla genast och inte hittade någon internetansluten dator som kunde läsa mitt minneskort). Det fanns flera välutrustade fotoaffärer att välja mellan och det kostade 7 euro.

Hur du ska göra beror på hur dina behov av kameraminne är i vanliga fall tycker jag. Om det endast inträffar någon enstaka gång att det kameraminne du har inte räcker, så är det klart prisvärdast att kopiera kortet till cd i någon fotoaffär.

Om du däremot brukar sakna större minneskort lite oftare, eller tror att du kommer att göra det framöver, är det väl ingen tvekan om att du ska köpa ett eller flera sådana. De kostar som andra påpekat inte så mycket längre och är ju helt klart betydligt behändigare att ha med sig än både cd-skivor och bärbar hd, även om de också är förhållandevis små och ganska lätta.

Att köpa en bärbar hd tycker jag endast är motiverat om man ofta har stora behov av att ta med sig en väldig massa information - eller om man helt enkelt gillar tanken att man kan göra det
Svara med citat