Citat:
Ursprungligen postat av Tammis
Jag har inte varit i Skala men väl bott i Lassi i 2 veckor i slutet på juli och början på augusti. Jag tyckte nog att det var rätt lugnt där. Vi var på en bar en kväll och kl. 24 stängde de dörrarna och vips så var allt ljud borta. Innanför dörrarna däremot var det drag, men inget man upplevde på hotellrummet. En fördel med Lassi är närheten till Argostoli, tar ca 20 minuter att promenera dit. Liv och rörelse var det gott om där. Nu gick vi dock hem innan tolvslaget. Stränderna var fina men små i Lassi, jag är däremot sugen på Skala någon gång i framtiden, ser ut att ha en härlig strand.
|
Skala har en lång strand som är sand i den centrala delen av staden men ju längre ut du kommer desto mer klappersten blir det. Jag tror inte den tillhör de allra finaste stränderna på ön, från vad jag har hört, men vi upplevde den som hyfsad i alla fall. Tyckte inte det spelade så stor roll då jag var nöjd enbart med det klara vattnet.
Även om Skala ligger en bit avsides så är det ett lugnt och fint tempo för den som vill koppla av och slippa nöjeslivet. Nära till små mysiga byar är det också.
Fiskarbyn Katelios var väldigt mysig och där fanns en liten fin och mycket långgrund sandstrand.
Poros var också väldigt fint, speciellt mysigt blev det på kvällen när de stängde av all trafik i staden och gatorna fylldes med lekandes barn. Dock enbart klapperstenstrand där.