Citat:
Ursprungligen postat av Malina
Jag AVSKYR Lidl!
Känns som Östtyskland 1972.
|
Tja, tänk vad olika vi tänker; jag tycker ICA känns som DDR. Med tanke på hur konkurrensfientliga dom är. Nä jag trottsade ICA-fascisterna för flera år sedan. Klippte kortet som "tvingade" mej att handla där. Handlade på Willys som jag tyckte bra om. Men när Lidl kom till Gävle provade jag. Kändes obekvämt i början. Köpte endast ett fåtal varor och var allmänt skeptisk. Efter hand har jag upptäckt fler och fler varor och nu handlar jag faktiskt det mesta där, inte av ekonomiska skäl utan tack vare den goda kvalitén. Jag kompleteringshandlar i hos min lokale icafascist (=P) för att han är enormt trevlig å jag tycker det är viktigt att ha kvar affären i närheten. Exempel på god kvalitét hos Lidl; charkuterier som tyska bratwurst, salami, påläggsskinkan är suverän, jamon serrano, och krosstomaterna är dom bästa, fryst kyklingfilé utan vatten, glassen är av högsta kvalitét osv osv.
Tyvärr är grekvarorna sådär även om jag tycker fetaostpajerna är bra, men spanienveckorna är kanon och det går inte att uppbringa billigare äkta queso manchego i detta land.
Våga prova, många vägrar Lidl bara för att man bestämt sig från början utan att prova själv, fördomsfullt!
Å om man jämför ICAs lågprismärke Euroshopper med Lidls märken så är Euroshopper ett skämt. Varje gång jag är på Ica så frågar jag mig varför jag ska betala 17 pix för en burk oregano när jag får samma för 5,50 pix?