Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-27, 15:20
Desires Desires är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Sv: Skopelos 2011!! Eller inte?

Ja Skopelos är defintivt en av mina favoritöar i Grekland (har besökt 17-tal)! Och jag tyckte också mycket mer om den ön än Skiathos.
Gillar ni Skopelos tror jag ni skulle tycka om Kefalonia också som är en jättevacker ö med fina naturupplevelser så där ska man också hyra bil. Den otroligt vackra stranden Myrtos har ni säkert sett på foto någon gång (annars kolla här: http://www.desires.se/#post81) . Jag gillar att bo i små byar och Fiskardo är en sådan jättegullig liten by som jag tyckte om.
Även Karphatos är en mysig ö (Men precis som du säger var det väldigt bergigt på vissa ställen där, i alla fall den vägen man åkte till den gamla staden Olympos.)
Korfu och Samos är också 2 jättefina gröna öar tycker jag.
Samt staden Parga - som ligger på fastlandet - tyckte vi också mycket om, liten söt stad med strand där man kan bada nära staden, finns andra finare stränder också som man kan åka bil till.
Hoppas detta hjälpte dig något.... Alla Greklands öar har ju något speciellt tycker jag, men Skopelos står nog fortfarande överst på min lista (kanske också pga att det var den senaste ön jag besökte i Grekland)
Svara med citat