Jag är ju extremt glömsk när det gäller att få med kameran..
2008 på Tinos, första gången vi var där, så glömde jag min handväska med liten digitalkamera i på ett matställe. Den hängde på stolen. Jag kom på detta på vägen hem och vände åter och den fanns på en krok innanför dörren....
På Tilos glömde Claes en tröja på en taverna i Livadi. När vi satt i taxin hem mot Eristos så kom han på det och sa det till chauffören som vi ville skulle vända. Men icke...Han sa att han skulle hämta den när han kom hem igen till Livadi och sen lämna in den till hotellet dan därpå, vilket han också gjorde!!!

Kamera glömde jag även kvar på bordet på en creperia på vår förlovningsresa på SYMI 2005...Jag kom på det efter knappt en minut och vände åter..Spårlöst borta var den och ingen hade sett den....Men paret som precis hade satt sig och tittade i menyn när vi gick var också borta så jag fick ju mina misstankar...De trodde säkert att det var en digitalkamera men blev nog besvikna för det var en gammal APS. Men för mig var ju 2 dagars bilder borta. Tack och lov hade vi även digitalkamera.
Men visst är greker ärliga, generellt sett precis som de flesta av oss är.
Lissi