Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-19, 09:58
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vad är dyrt i Grekland idag?

Ni får leta er fram. Vad man vill handla och till vilket pris beror säkert på hur era hemmavanor ser ut. Jag kör alltid, speciellt numera, lokalproducerat när det är möjligt och det finns bra produkter. Så bra kvalité som möjligt exempelvis Parma och Jokkmokks skinka istället för en billig lågprisvariant. Höstens grönsaker handlar jag på Bondens marknad. Dessa vanor tar jag med mig utomlands där jag försöker hitta det bästa platsen har att bjuda. När plånboken känns tunn tar jag en skiva istället för två vilket är bra för midjemåttet. Min kropp vårdar jag så gott jag kan ifall den nu skulle tänkas vilja hänga med länge så då känns denna filosofi bra.

Förstår att det kan vara svårt för den som reser med hungriga tonårskillar men som barnwebb med en som ammas och ett litet barn finns det goda möjligheter att laga bra och nyttig mat för en billig penning. Grösaker, rotfrukter, frukter, baljväxter, oliver och ägg innehåller många nyttigheter och dessa produkter finns i överflöd på Kreta. Nymalen färs kan ni säkert få hos slaktaren för ett acceptabelt pris.

Eva
Svara med citat