Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-16, 00:19
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Hemma igen efter Karpathosresan

Trevligt att ert Karpathos-besök blev lyckat. Med bil en hel vecka förstår jag att ni hunnit se mycket av ön. Visst är den väl vacker. Härlig bukett av stränder som ni hunnit höra över och eftersom du skriver att ni hade bra väder så bör det ju ha inneburit många sköna stunder vid strandkanten. Blev någon av dem en favorit?

Beträffande hisnande vägupplevelser så var kanske nedfarten från stora landsvägen och ned till Apela en av dem. Men den är ju i mitt tycke också en mycket vacker sträcka. Vid vårt första besök där, medelst moppe, var vägen belagd med rullstensgrus. Jag lovade då mig själv att aldrig åka buss på den vägen. Är inte alls höjdrädd men på det underlaget är det skönt att själv ha kontrollen och inte vara beroende av väggreppet på en stor buss. Men nu är ju vägen asfalterad och problemet därmed "ur vägen" om man säger så.

Det du berättar om transfern mellan Lefkos och Pigadia låter ju minst sagt dåligt. Tiden på resmålet är ju alltför värdefull för sådana "utflykter", vilket även charterbolaget borde inse. Förmodar att det inte är så jättemånga resenärer som väljer kombinationsalternativet och då borde det ju gå att lösa med direkttransport i ett lite mindre fordon. Tur att ni hade egen bil.

Tack för rapporten Olle. Ser fram emot ev bilder så småningom.
Mats
Svara med citat