2010-09-15, 23:30
|
|
|
Reg.datum: feb 2010
|
|
Sv: Kefalonia juli 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Roger & Lotta
Vi är ett par på 40 år som redan bokat 2 veckor på Kefalonia i Lassi för nästa sommar 
(vi åker till Grekland varje år). Kefalonia har vi dock aldrig besökt förut.
Valde att bo på Thalassa som såg jättefint ut. Någon som bott där nyligen?
Berätta gärna allt - för och nackdelar.
Är det gångavstånd till stränderna & Argostoli?
Kan man ta utflyktsbåtar/badbåtar från typ Argostoli?
Hur är shoppingen, restaurangerna och stränderna - består Lassi enbart av en genomfartsgata eller finns det mer? Hur är myggbeståndet? Känns det genuint grekiskt på ön?
Ni som bott där, skriv och berätta - vi är såå nyfikna fast det är ett tag kvar tills planet lyfter! 
|
GRATTIS! Ni har valt ett bra resmål samt hotell...
Vi bodde på Thalassa 1 v nu i slutet på aug-början av sep. Och ärligt talat så kan jag inte komma på någonting alls som var dåligt där. Tyckte att det var ett jättefint fräscht toppenhotell med fint poolområde.
Närmaste stranden, Antonios beach, låg väldigt nära. (Bara nedför backen.. Kanske 100 m..) Ingen stor strand, men helt ok. Lite längre ifrån låg Makris gialos, som var en jättefin strand.
Andra stränder som bara var såå vackra var: Myrtos, Petani beach och Antisamos. Dock inga gångavstånd till de stränderna. Kan tillägga att de stränderna inte är lika badvänliga som tex Makris gialos pga stora vågor och stenar som gör att det gör ont i fötterna. Tips! Använd badskor på Myrtos.
Ang gångavståndet till Argostoli... Tyvärr vet jag inga direkta avstånd, men går man längs strandpromenaden är det långt, men borde bli bra mkt kortare att ta den andra vägen. Vi gick aldrig in till Argostoli, vi hyrde bil i 3 dagar och passade på att åka dit då. De andra dagarna höll vi oss i Lassi.
Lassi var verkligen ett lugnt ställe.. Vill man ha röj så är det fel ställe att åka till. Vet inte om det var extra lugnt eftersom högsäsongen började ta slut när vi var där.. Kanske är lite mer livat i Juli..? Man kan säga att Lassi är en genomfartsgata med lite hotell runt omkring.
Vi gick längs shoppinggatan i Argostoli en kväll.. Där fanns en del fina affärer typ Benetton, oxå en massa "krimskrams" såklart
Vi såg inte till en enda mygg på hela veckan Men såg att de sålde myggljus och myggmedel i supermarket, så det kanske förekommer..!?
Rekomenderar er att hyra bil! (Det gick jättebra att köra där..) "Pärlor" som är värd att åka till tycker jag är: Myrtos, Fiskardo, Petani beach och Antisamos.
Ni har nåt att se fram emot! Jag skulle gärna åka till Kefalonia igen......
|