Citat:
Ursprungligen postat av magnus u
Jag har aldrig tänkt i dom banorna. som du ser är jag katastrofalt ostrukturerad. Kan knappt skriva brev.Uppsats.var det sämsta jag var på. Se där ,nu avslutade jag meningen med en preposition.Å här kommer en till.Men det är klart man har en massa ostrukturerade och ofullständiga kunskaper om Grekland, men det har vi väl alla. Nytt stycke,! jag har sett att en del tycker om att gå i bergen trekking, o tänkte i så fall nämna att det går en vandringsled genom hela Grekland från mittenfingret på Peloponesos rakt upp till EGIA( mellan Patras och Korinthos) Jag tror man tar färjan över.Om man inte vill blöta ner sig. från andra sidan kommer man över Delphi o snett nord-ost mot Karpenissi o passerar på vägen en underbar natur vilda områden småbyar, där man oftast kan hyra rum för kvällen. efter Karpenissi går norrut mot Agrafa utmed floden Agrafiotis o vidare norr. Leden kallas för E4.O frågan är om den inte går vidare in i andra läönder.Åtminstone tror jag att den gjorde det tidigare,men sen kom ju jugoskalvienkriget . Etc. under alla omständigheter kan man få närmare upplysningar om leden kanske genom Orovatikos syllogos. o varje region i grekland har en avdelning . o man kan få/köpa stigbeskrivningar avstånd etc om alla avsnitt samt svårighetsgrad.Rekommenderas varmt för alla som vill få en annorlunda semester o lära känna naturen i det vilda grekland. hälningar Magnus
|
Det var den mest intressanta och ostrukturerade text jag läst på länge
Men du, vad är Orovatikos syllogos ?

Tommy