Att luffa är....speciellt...

Att bara ta dagen som den kommer, ändra planerna om man vill, träffa andra luffare från hela världen och jämföra erfarenheter och tips, den totala friheten.... Man äger världen en liten stund i alla fall.... Känns det som.

Det längsta jag luffat är fyra veckor. Som jag njöt....
Men då måste man ibland också vara beredd på att ge avkall på viss bekvämlighet. Som luffare bor man sällan på de bättre hotellen. Det ingår liksom inte i konceptet...

Fast det har väl med ålder, ekonomi och allmän inställning att göra.
Men att luffa runt i Grekland ska vara lite knöligt, bökigt och obekvämt...

Annars lyxluffar man och det är inte godkännt!!!

Man tar inte en Catamaran om man kan åka med Skopan eller Nisse! Det gör man bara inte...
Jag skulle faktiskt kunna flytta ner till Grekland, Tinos tex, i morgon om jag ville! Men jag har efter många och långa övervägningar beslutat att inte göra det. Det finns lite olika skäl till det, bl a medicinska, och så är det ju det här med katterna förstås....

Man måste ändå vara realistisk (Fast jag ska kolla liiiiite om några veckor...

)
Men jag har också en dröm. Och det är att ha så mycket pengar att jag kunde köpa en välutrustad husbil som jag kunde köra ner till Grekland och vara där med under en längre tid. Åka runt på olika öar och parkera på olika stränder, så länge jag trivs, och sedan åka vidare till nästa ställe.... Ouppnålig utopi förstås men jag spelar lite på V75 och tar en och annan Trisslott i någon form av fåfäng förhoppning...
Hoppet om Hoppet är det sista som överger människan.... Och Harry Boy lär vara en just kille...