Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-21, 15:44
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: En enkel biljett till paradiset - del 2

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Låter som en bra grej Lissi att använda pensionsförsäkringen några år tidgare har tänkt så ibland men jag är inte 60 år än så vi får se hur jag tänker den dagen.

.. Timvikarie inom barnomsorgen har jag varit en gång i livet och det var en bra tid med alla härliga barn som man fick möta.

Det viktiga är nog att hitta pärlorna där man finns och ta tillvara på dagen.

Eva
Jag har tagit ut mina pengar mellan 55-60..Tyvärr halverades utbetalningen efter 2 år pga finanskrisen

Absolut är det känslomässigt ett höjdarjobb att arbeta som timvikarie i förskola, skola och fritids! Ena dagen är man med de allra minsta med matning och blöjbyten och helt underbara nära stunder med bilderböcker och lekar. Nästa dag knäcker vi matteproblem i åk 3 och sen kan det bli fritids några dagar. Efter 33 år som klasslärare och 5 som speciallärare känns detta helt underbart, att bara få vara i barngrupp hela arbetsdagen, inga konferenser,minimalt med förberedelser eftersom man ofta inte vet VAR man ska vara förrän samma dag, inga individuella utvecklingsplaner att skriva, eller föräldramöten att hålla i..Den minskning det blir lönemässigt vägs flera gånger om upp av all fritid jag får över

Kanske är det ändå att leva baklänges för detta är ju ofta vardag i början av yrkeslivet, inte när man har 5 år kvar Men det är ju NU man kan njuta och använda alla sin livserfarenhet och jobberfarenhet till fullo.

Lissi
Svara med citat