Sv: En enkel biljett till paradiset - del 2
Låter som en bra grej Lissi att använda pensionsförsäkringen några år tidgare har tänkt så ibland men jag är inte 60 år än så vi får se hur jag tänker den dagen. Mina resor söderut mitt i vintern har blivit en riktig passion och har fått mig att avstå Greklandsresan i år. Förra gången jag inte åkte till Grekland ett år kändes i hjärtat men i år längtar jag inte riktigt dit. Har gått hur bra som helst att tillbringa denna fina sommar här hemma. Har också börjat fundera mer över andra resmål än Grekland och inser att jag har oändliga möjligheter att upptäcka nya platser i världen. Har bara haft en veckas semester denna sommar men jag har ett intressant jobb och det är säkert annorlunda för den som har ett jobb som tynger allt för mycket. Timvikarie inom barnomsorgen har jag varit en gång i livet och det var en bra tid med alla härliga barn som man fick möta.
Idag ska jag roa mig med min favoritsysselsättning den här tiden på året och besöka bondens marknad. Sen blir det ungsrostade grönsaker på em och en del annat gott av alla härliga ekologiska, närproducerade grönsaker som bönderna skördat nu. Det är inte bara grönsaker som säljs på marknaden utan getost, andra ostar, lokalt producerade korvar, svamp och sylt etc. Antar att dessa marknader finns på andra ställen i landet kanske under ett annat namn men besöksvärda är de. Det viktiga är nog att hitta pärlorna där man finns och ta tillvara på dagen.
Eva
|