Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-20, 20:01
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: En enkel biljett till paradiset - del 2

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Livet är okomplicerat, det är liksom det som är grejen. Det är resan dit som är komplicerad, och kräver en del uppoffringar. Men sedan är det bara att njuta.
...och det har jag lärt mig göra de senaste åren! Jisses så roligt jag haft! För 5 år sen bestämde jag mig att ta ut min privatsparade pension under 5 år fram till i år. ALLA pengar har oavkortat gått till resor. Till Grekland massor av gånger, till Milano, Madrid, Paris mfl städer.Resorna har det räckt till...inte maten men maten skulle jag ju ändå ha hemma... I oktober är de pengarna slut....men resa ska jag fortsätta med om än inte lika ofta. Det enda jag ångrar är att jag inte sparade pengarna i madrassen i stället för att göda banken som rejält tagit avgifter och med facit i hand inte satt pengarna i fonder som gått bra.. . Då hade jag kunnat resa på samma sätt många år till Men jag har inte varit tillräckligt insatt och får skylla mig själv!

Jag lever faktiskt precis som jag vill just nu. Vill inte ha fast tjänst detta år utan arbeta som löshäst, som timvkarie..Inte ger det min gamla månadslön på LÅNGA vägar, men det ger FRIHET för jag kan välja att ta ledigt precis när jag vill, även om det blir dyrt! Detta är kanske inte att leva baklänges, men det är att LEVA!

Lissi - på helgbesök i Halmstad
Svara med citat