Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Lissi: Trädgården hos Nikoleta på Tinos, I presume  ?
När jag valde trasmattestället på Lipsi i tråden så var det egentligen mitt andraval. Mitt förstaval var på - Tinos. Fast eftersom stället inte finns kvar så fick det bli Lipsi i stället.
Trasmatteouzeriet är lugnt och fridfullt, som gjort för att sitta med en bok. Det kan man däremot inte göra på stället jag valde på Tinos: kaféet på Hotell Delfini! Där var ett sagolikt grekstök, färjorna lade till precis utanför så under en intensiv halvtimme satt man mitt i en kakofoni av grekiska kyrkobesökare, sen kom färjan och hela kaféet tömdes så när som på de lokala farbröderna - och snart skulle nästa färja komma och gå så då blev det kaos igen. Underbart
Inte minst skulle jag vilja sitta där den här helgen eftersom det är Mariadagen imorgon... Tinos måste bågna av människor! Jag var just inne och tittade på webcameran vid hamnen men där såg faktiskt lugnt ut. Prickar man när en färja just kommit är det nog annorlunda.
Fast numera är kaféet på Delfini ersatt av en bank
|
Visst är det hos Nikoleta
Men jag kunde sitta precis var som helst just nu på Tinos och dricka Mythos....helt klart. Även här: