Vad härligt att bo i Lourdas! Vi verkar tycka om samma ställen men alla måste väl älska Assos? Sami var mysigt och Messalini lake otroligt. Vi tyckte även att Lixouri var mysigt. Vi åkte till Xi och den var populär men inte alls vår typ av strand.
Vi bodde i Lassi men första dagen åkte vi till Lourdas. Vi åkte på småvägarna och körde också lite fel. Mig gjorde det inget, jag tyckte det var otroligt vackert men alla i bilen var inte lika glada och inte så intresserade av att åka runt i vackra byar

. Jag älskar att ta kort men det var inte att tänka på att be att vi skulle stanna bilen. När man åker med tonåringer får man vara lite smidig. Rätt som det var var vi framme och jaha det var ju inte så långt. Backen ner ...backen i Lassi är ju rena barnbacken så det förstår jag att det suger i benen att gå där i värmen. Vi älskade stranden från första stund och åkte sen dit flera gånger.
Ett ställe som var väldigt fint var Pessada. Vattnet var nästan overkligt turkost där. Det fanns en strand där som var jättefin för ett litet dopp.

Pessada... Lourdas ligger där borta längs kusten någonstans.