Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-13, 19:35
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Sv: Rapport från vår vecka i Lourdas

Citat:
Ursprungligen postat av kalaskarin Visa inlägg
Hej!

För en vecka sedan kom vi hem från härliga, fina Kefalonia. Det var tredje gången gillt för mig och fler resor lär det bli! Vill gärna dela med mig lite!

Vi hyrde bil via CBR som funkat bra ett flertal gånger förut också. Ett spännande moment denna gång var att bensinen tog slut på mackarna pga transportstrejk, men det löste sig i precis rättan tid ... Kan vara smart att fråga om villkoren i såna lägen innan man skriver på papperen.

Längtar redan tillbaka ...
Berätta, hur lästes ert bensinproblem, kalaskarin. Hade ni tillräckligt mycket bensin vid inlämningen? Vi hade också problem med att skaffa bensin i slutet av juli. Jag beskrev problemet i ett annat inlägg under forum Kefalonia.

Citat:
Ursprungligen postat av kalaskarin Visa inlägg
Hej!

För en vecka sedan kom vi hem från härliga, fina Kefalonia. Det var tredje gången gillt för mig och fler resor lär det bli! Vill gärna dela med mig lite!

Några av bilresans höjdpunkter blev fantastiskt fina Assos, vi gillade också Sami. Skala däremot åkte vi bara igenom, vi kanske missade en massa fint inne i byn, men vi gillade inte riktigt resortkänslan vid stranden - den tilltalar en annan typ av resenärer än oss helt enkelt. Utanför Sami svängde vi istället ner mot Mounda och den fina sandstranden där sköldpaddorna gräver ner sina ägg.

Vi var också en sväng förbi Argostoli, Myrtos och sedan Antisamos som visst blivit värsta partystället, vi flinade lite åt alla spänniga stekare där, men längre bort på stranden var det helt okej

Den sista bildagen ville vi hålla oss lite närmre hotellet och åkte upp till St Gerasimos och kyrkan där, och en snabbis hos vinodlaren också. Sen utforskade vi vägarna runt Ammes och Pessada där vi åkte lite vilse, hamnade i ett område där det verkar ha brunnit (nån som vet nåt om det?) och vägen bara blev smalare och smalare, men det gick liksom inte att vända. Och tur var väl det, för vi kom fram till världens finaste lilla strand med bara ett fåtal andra besökare. Så var inte rädda för att svänga av huvudvägarna och följa strandskyltarna lite på måfå!

Längtar redan tillbaka ...
Vi var också vid Antisamos men det var inga party där då, bara lugnt och trevligt. Assos tyckte vi också om.

Var någonstans hittade ni "världens finaste lilla strand"?
Svara med citat