Sv: boka färjebiljett en lördag i september?
Jag har en känsla av att framförallt helgtrafiken har blivit mer uppbokad under senare år. Gissningsvis beror det på att en hel del stora gammaldags färjor försvunnit och att man är mer noga med passagerarantalet på båtarna.
Vi blev i början av juli överaskade av fullbokade båtar ut från Rafina. Eventuellt kan det här ha berott på strejkproblem som främst drabbade Pireus-hamnen. Hursomhelst, vi anlände till Aten natten mellan fredag och lördag och hade tagit för givet att det bara var att boka morgonfärja ut mot Andros. Icke sa Nicke, båda stora båtarna och katamaranen var helt fullbokade, både economy och dyrare biljetter. Vi fick tillbringa hela dagen i Rafina i väntan på en (dyr) Highspeed som avgick sen eftermiddag.
Pga detta frågade vi direkt efter returbiljetter nästkommande söndag, nästan fullt då också blev svaret varvid vi för första gången någonsin blev tvungna att köpa biljetter i första klass. (grekland är sig inte likt längre).
Hur det är i mitten av september har jag ingen aning om.
På Atens flygplats finns två biljettkontor i ankomsthallen. Någon av dem har säkert biljetter till Ventouris. Så vitt jag vet är de öppna hela natten.
Lars, som inte gillar förbokning
|