Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-08, 21:08
martook martook är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010
Standard Sv: Lite omväxling tro?

Citat:
Ursprungligen postat av mrwalker Visa inlägg
Alle øyene rundt Naxos er verdt et besøk spør du meg. Dagsturer til de nærmeste øyene Paros/Antiparos/Ios/Delos/Mykonos f.eks er jo fine utflukter.
Tack för förslagen, fast det var väl många att välja på
Jag får en känsla av att Paros kanske är lite som Naxos, tror jag hellre skulle se något som är lite mer... annorlunda. Har du någon personlig favorit bland de där öarna och i så fall varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Vi tog vid tillfälle för ett antal år sedan en dagstur från Naxos till Koufonissi. Mycket trevlig färd. Det var alls ej heller särskilt kostsamt.
På Koufonissi hade vi ett tretimmars uppehåll för bad och lunch.

Arne
Låter som en väldigt mysig ö, men enligt kalimeras ö-guide så verkar den mindre mysig just i augusti, så hade tagit räknat bort den måste jag erkänna... kanske inte är den bästa månaden att besöka ön på?

Citat:
Ursprungligen postat av schmidt48 Visa inlägg
Vi har åkt över till Paros när vi har gjort utflykter, har haft moppe med oss, och åkt upp till nauossa, tagit färjan tillbaka sent på kvällen, det har funkat jätte bra, det var då förresten som det kom fram en parosgubbe när vi åt och satte på en transistorradio och ville ha betalt för att han spelade radio, tror ni vi skratta eller??

Maritha
Ja Paros känns ju väldigt smidigt vid dagstur, kan inte vara så lång färjeresa dit onekligen. Gubben kanske jobbade på Greklands motsvarighet till STIM, man får inte spela radio på allmän plats utan att betala, det är väl självklart han ska ta betalt då!

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
- ingen feil med noen av forslagene som har kommet hittil

Men, siden du nevner Chania som en bra utflukt på Kreta, så vil jeg foreslå Syros
Ermoupoli (tidl hovedstad i Kykladene) er en vakker by som ikke er turistpåvirket på samme måte som Naxos by og Paroikia på Paros
Det låter ju inte helt dumt onekligen, får kolla närmare på den ön, helt klart. Tog en snabb kik på färjetiderna och de såg sådär ut får jag säga (går det ingen morgonfärja?), men lättare att hitta när man är plats på Naxos skulle jag tro.

Senast redigerad av martook den 2010-08-08 klockan 21:18.
Svara med citat