Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-06, 20:35
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Vad är det som väger?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg

Böckerna väger mest...funderar på vilka jag ska ta med denna gång....
Blir nog Steve Sem-Sandbergs De fattiga i Lodz, som jag började på då jag direkt köpte den inbunden. Men jag tyckte inledningen var seg
Jag håller på med den just nu och den var trög i början för mig också. Men nu är den oerhört bra. Dock tror jag att man behöver mer koncentration och reflektion än man får i Grekland, jag skulle spara den till i höst om jag var du.

------

I min packning väger tre saker:

* böcker, har med 7-8 stycken på två veckor. Dessutom ett tungt grekiskt lexikon, ibland Lonely planet-guiden eller kopierade sidor ur den (och kalimeraguiderna förstås).

* necessär. Jag använder mina egna märken av burkar och flaskor även i Grekland, häller över i småflaskor i de fall det går men det blir tungt ändå. När det gäller solskydd vill jag ha svenska apoteksprodukter.

* mediciner. Inte just-in-case-mediciner utan sånt som jag vet att jag behöver. Dessutom några rör resorb, samarin osv.

Något ätbart har jag aldrig haft med mig, förutom rött te nån gång och linfrö för magen någon gång. Tycker dock inte det är konstigt om folk tar med sig frukostprodukter hemifrån. Vilken energi man börjar dagen med är viktigt - och man behöver ju inte äta mindre grekmat för det.

I stället för tunga badlakan har jag två saronger och en ultralätt handduk.

Vad gäller kläder bär jag aldrig hem något oanvänt, jag använder allt jag har med mig och tvättar varje grej minst en gång.
Svara med citat