Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-06, 19:54
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Sv: Vad är det som väger?

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Ni som handlar för hemresan kanske hade varit hos "min" apotekare? Han hade slut på aspirin! Det är turisterna, sa han, dom köper tiotals paket åt gången...är det så dyrt i Sverige eller har man receptbelagt aspirin???
Jag var på Kalymnos i juni och köpte lite honung, kryddor från damen i svarta kläder i Pothia, ouzo från Samos (två flaskor) och förstås svampar och lite grekisk kosmetika. Jag besöker ett apotek väldigt sällan och aspirin brukar jag inte heller att handla. Behöver jag något febernedsättande då köper jag panodil på apoteket i Sverige och det räcker länge...

Jag ville ta hela Kalymnos med mig hem men det gick inte, tyvärr, insåg jag snabbt.

Det är konstigt att aspirin försvinner hos er på apoteket. Kanske det var strejk igen och därför saknas påfyllning på apoteket. Dessutom har jag svårt att tänka mig att svenska turister köper mängder av aspirin i Grekland. Är det sant att turister köper så mycket aspirin då måste de komma från ett land där det fattas mediciner, kanske från avlägsna delar i Turkiet, vad vet jag? Turkiet ligger ju nära Kalymnos. Vanlig användare kan inte heller konsumera enorma mängder aspirin. När lastbilschaufförer strejkar då uppstår brist på många varor, inte endast brist på aspirin. Sist kunde man inte köpa bensin i nästan hela Grekland.

Enigma
Svara med citat