Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-06, 19:23
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Sv: Vad är det som väger?

Citat:
Ursprungligen postat av Gita Visa inlägg
Oj, väskorna är tunga! Och om man tänker sig att man får ha med sig 15kg + handbagage 5kg, då blir det inte så mycket egentligen att leka med. Om man har en väska som väger 7 kg så blir det bara 8kg kvar till packningen.

Tunna kläder är kanske att tänka på, och inte så många olika outfits? Jag hade alldeles för många toppar med mig samt två par vadlånga byxor som aldrig kom till användning. Men man vill ju vara fin och kunna byta när man går ut på kvällen, så att det känns festligt...
Ja, väskor kan väga mellan 3,5 till 7 kilo. Min väger mindre än 4 kilo, ca 3,5-3.7 kilo.

Jag brukar också ta med mig tunna kläder (under sommar förstås). Inga långbyxor finns i den här resväskan (förutom om jag åker på en rundresa där det krävs byxor till en bekväm resa där man hela tiden ändrar plats). Jag tar med mig tunna klänningar, kjolar och toppar, tunna bomullkläder som inte väger mycket. Vill jag se festligt ut då tar jag också ett eller två par finare väldigt tunna "bomullsdräkter" som egentligen kan användas under dagen. Tunga kläder vill jag inte släppa med mig till Grekland eftersom det är varmt när jag åker dit och då finns det ingen användning av dem. I min resväska vill jag ha plats för vin, honung, Korres produkter... när jag åker hem. Jag brukar däremot släppa med mig på nästan varje resa en av "mina" blommiga teförpackningar som jag köper utomlands, som inte finns i Sverige och som jag dricker varje dag eftersom jag tycker om blåbärste, roste, hallonte...

Enigma
Svara med citat