Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-04, 19:08
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Vad är det som väger?

Citat:
Ursprungligen postat av Enigma Visa inlägg
Självklart att du har rätt att ta med dig vad du vill och ingen annan har rätt att säga dig vad du ska bära eller handla. Det är dina pengar och du bestämmer vad du gör med dem. Eventuell övervikt betalar du själv och inte din väninna så borde hon bespara för sig själv sina tyckanden.
Ja, så är det, ju! Om jag har väskan full med tyllkjolar eller ridbyxor, vem lider? Jag, som släpar på väskan! Men det är mänskligt att ha åsikter om andra som gör annorlunda än jag själv, så då måste det kommenteras. (Hur många av er har inte fått pikar för att ni ALLTID åker till Grekland tex?)

Jag fostrar mig själv till att inte bli arg när någon har starka åsikter om det jag tycker om och gör - räknar till tio - ler ljuvt - och säger:"Ja, tänk att jag gör så!? Jag är fyllda 50 så jag gör lite som jag vill... "

På tal om onödiga saker så kom jag på att hårfön/varmluftsborste är helt värdelöst att ha med sig (för mig), jag tvättar håret, lägger i glegg och fixar och blåser och sen är det så varmt, fuktigt, svettigt att allt hänger stripigt efter 5 minuter.

Andra saker som jag har kommit på är värdelöst att ta med sig: strumpor, långbyxor (jeans), böcker med "hårda pärmar" (= ej pocket), DVD-filmer (hade 10st med mig som jag trodde jag skulle titta på i sonens skärm).

Det som är kul/bra att ha med sig är: termometer, vattentermometer, liten radio, klädkrokar som man hänger på en dörr, fönsterskrapa eller golvtrasa, tejp, sax, korsord och pennor. En bra kniv!

Det jag skulle vilja ha med mig när jag är i Grekland är vackra glas och en vas. En skärbräda och en bra stekpanna! Och en bäddmaddras... Men det går ju inte!
Svara med citat