Citat:
Ursprungligen postat av Gita
Och skor, det är tungt! Gympadojjor är otroligt tunga! Badlakan är också tungt. Solskydd, måste ha många olika skyddsfaktor! Kaffe... alla krämer och lotion och schampoo... badskor är väldigt tunga, 4 par sådana blir en del. En liten radio, CD-spelare, osthyvel, kaviartub, en svensk ost (!), en bra kniv, en hel massa mediciner (astma/allergi), kläder (för mycket kläder). En collegetröja väger mycket!
|

..OJ! Så härligt olika vi är.....Böcker väger mest av mina 5-8 kg jag har med mig och som handbagaget tillåter...Gympadojor , jacka ev tröja tar jag på mig, sandaler lätta är nerpackade....ingen hårtork, absolut ingen mat eller kaffe, osthyvel finns ofta annars köper vi och lämnar efter oss till glädje till de som kommer efter. Handlar vi sen på resan så vi behöver checka in väskan hem så är det våra badlakan vi lämnar kvar....vi har alltid små tunna med oss ner...
Radio finns i min mobil....även inspelad favorit musik, grekisk förstås...
Yatzispel och korsordstidningar väger ju inte så mycket.
Allt utöver det allra nödvändigaste finns att köpa OM vi absolut saknar nåt.
Jag upplever det som total befrielse och ABSOLUT semester att ha väldigt få saker med.....Jag förundras av hur himla lite man EGENTLIGEN behöver:

Men självklart blir det mer att ha med om man har barn...
Lissi