Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-04, 08:03
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Standard Sv: Reseledare i Grekland

Som gammal reseledare själv på nämnt företag men då för ca 20 år sedan.... MEN då upmanade man sina anställda att INTE festa på tex det hotell som man hade sina gäster, man skulle tänka på VAD man sa till gästerna på sin fritid, vi skrev på "sekretess" papper där man åtog sig att INTE prata om gästerna inför andra gäster, tala illa om företaget etc.... Jag har inga direkta åsikter om just nämnd blogg MEN tycker rent generellt att man bör tänka sig för vad man lägger ut på nätet och det säger jag till mina 3 barn som är 20, 19 och 17 år...hur VILL dom bli uppfattade av andra? I min position i arbetslivet så anställer jag folk lite då och då till reception och det första jag gör är "googla" på personen vilket ju blir mer och mer vanligt idag! I och med internet så kommer mycket mer upp till ytan, det du Peter nämnde ang Polisen som fick sparken har oxå läst om det, eller ta narkosläkaren som la upp operations bilder, eller en bekant till mig som skrev om gäster-kunder på facebook och fick sparken därefter...ja listan kan nog göras lång, men det ämnet är iofs en helt annan sak.

Camilla
Svara med citat