Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-03, 20:56
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Reseledare i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Det ligger en del i vad du säger Peter, men just i detta fallet så skriver ju tjejen inte om gäster.
Läs mitt inlägg igen! Jag har aldrig påstått att hon gör det! Det hade ju varit förödande om hon kommenterat gäster i sin Blogg! Då skulle hon ha sparken direkt! Jag har inte läst Bloggen ens. Det är ointressant för diskutionen!

Vad jag säger är att i vissa yrken är det så att man, om man känner det ansvaret, representerar sin arbetsgivare även på sin fritid. Och att man i vissa lägen kanske BÖR ta hänsyn till det. Det är det enda jag säger! Men det är ju upp till var och en...!

Citat:
En ung tjej som jobbar och gillar party, vem kan klandra henne för det?
Jag klandrar inte henne, eller någon annan, för det. Jag har för mig jag själv var ung en gång och festade något litet... Men om man är en mer eller mindre offentlig person, som en reseledare är, bör man kanske använda sin fingertoppskänsla för vad som är lämpligt att lägga ut på en Blogg. Inte bara för sin egen del utan även kanske för arbetsgivarens del?

När man lägger ut ett inlägg på en Blogg, ett Forum, egentligen i alla sammanhang, bör man ställa sig frågan: Hur kommer detta att uppfattas? På vilket sätt kommer det att påverka de som läser det... I princip så kan alla människor i hela världen läsa vad någon skriver på en Blogg!

Kastar sten i glashus.... Hmm... Ja, ja....

Party, party kan säkert attrahera vissa resenärer. Men samtidigt avskräcka andra...

Citat:
Go Girl!
Klart hon ska. Med eftertanke....
Svara med citat