Ämne: Bokat!
Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-03, 15:31
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Sv: Bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av Stomatol Visa inlägg
Tack för tipsen!
Har ni någon favoritrestaurang att rekommendera?
Captains Table är den som alla skriver om, har ni någon annan pärla, som kanske ligger lite mer utanför "blickfånget" om ni förstår hur jag menar?
Captain Table vid närheten av det stora torget i Argostoli är absolut värd åtminstone ett besök. Det är en elegant restaurang med känslan av exklusivitet med mycket god mat, förmånliga priser och en trevlig personal. Där bjuds också på en god drink efter maten. Det är en restaurang utöver det vanliga.

Utanför blickfånget (trots att den ligger mittemot Sirtaki mitt i centrum) ligger den kanske godaste restaurangen i Lassi. Den heter Nefeli och drivs av en mycket trevlig ägarinna. Med henne arbetar några mycket trevliga kypare som tillhör hennes familj. Där åt vi tre gånger olika rätter och alla var himmelskt goda. Där blev vi också bjudna på Metaxa och på en mycket god drink Tendoura. Där fick vi också gratis inspelad musik på en MP3 skiva, den grekisk musik som spelas i deras restaurang, men vilken musik! Där blev vi behandlade som kungar och kände oss väldigt välkomna. Där upplevde vi känslan av att sitta i en grekisk anspråklös taverna med gästfria, trevliga och glada greker som de flesta Kalimerianer längtar till. Där sitter man under vinrankor och upplever att man finns i det genuina Grekland sittande i en enkel taverna utan inkastare med mycket god mat, god musik och trevlig personal. Man missar mycket på Kefalonia om man missar den här restaurangen i Lassi. Den här restaurangen är ett måste!

God mat finns även på Sirtaki som ligger mittemot Nefeli restaurangen. Där åt vi mycket god fisk - sea bass men vi var inte bjudna på någon drink. Ägaren på den här restaurangen är en trevlig person men en av kyparna gjorde ett dumt inlägg till oss när vi nämnde om han känner till Kalimera sajten. Efter de fåniga kommentarerna besökte vi inte mer den här restaurangen. Jag undrar om den här kyparen kanske kommer från Albanien eftersom grekerna brukar inte håna sitt eget språk.

Vill man besöka en god fiskrestaurang besök Trata restaurangen som ligger i närheten av Nefeli och på samma sidan av vägen i Lassi. Där åt vi en god red snapper och en god dessert. Där blev vi också bjudna på en god brandy. Det är en genuin grekisk restaurang med personal från Grekland. Man sitter där som i en gård omringad av fontäner, palmer och andra exotiska växter. Restaurangen ser exklisivt ut men har mycket förmånliga matpriser. Do not forget it! Säg att du var rekommenderat av gäster som åt red snapper i juli där.

Jag kommer att skriva ett resebrev från min vistelse på Kefalonia där jag lägger också matbilder.

Ha en trevlig vistelse på Kefalonia!
Enigma
Svara med citat