Ämne: Bokat!
Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-03, 14:44
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Sv: Bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av Stomatol Visa inlägg
Tack för tipsen! På Lefkas är det bilåkande varje dag så det är vi vana/beredda på. På Kefalonia verkar det vara beroende på var man hamnar, hur bilberoende man blir. Efter att ha läst en massa så är Mounda Beach den som jag är allra mest sugen på att uppleva! Det enda "måste" som jag känner att vi har på listan är Myrtos, och den kommer att nagelfaras och jämföras med våra favoriter på Lefkas västkust . Men med tanke på högsäsong och det jag läst om vågor och underströmmar så blir det nog inte mer än en ½-dag där.
Då tror jag nog inte att det spelar någon större roll om vi hamnar i Lassi eller Skala.
Lassi = bil upp till 3 dagar och Skala = bil mer än 3 dagar kanske kan stämma.
När det gäller stränder så är den finaste stranden i Lassi Platis Gialos, en ganska långgrund fin sandstrand med billigare solsängar än på Makris Gialos stranden. I Skala området är det Kaminia beach en fin sandstrand med mycket långgrunt vatten och Mounda beach men den här stranden saknar faciliteter. Lourda beach är fin men ganska stenig. Antisamos beach på östkusten är ett måste om du vill se en strand som liknar stränder på Lefkas västkust. Den är också ganska långgrund några meter från stranden. Hyr bil och besök även Petani beach med turkost vatten som liknar Myrthos stranden. Den är tillgängligare än Myrthos beach och ligger på västra kusten av Paliki halvön. Till alla dessa stränder leder asfalt vägar.
Svara med citat