Ämne: Bokat!
Visa ett inlägg
  #25  
Gammal 2010-08-03, 12:50
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av Gita Visa inlägg
Får jag göra reklam för en strand som vi fann vara i vår smak? Den heter Lourdas och ligger mellan Argostoli och Skala. Lourdas var lite sömning..... Där skulle jag kunna bo några dagar...
Precis vad jag sa! Vi var bara där en kort stund, men där ville jag också stanna någon dag, ett par nätter eller så. Lourdata står det visst på min karta, men det måste väl vara det samma som Lourdas.

Stranden i Lourdata

Får jag också göra lite "reklam" för ett ställe som vi föll för, det var Katelios. Mysigt litet ställe med en del tavernor att välja mellan vid den lilla bystranden (och några få gratis solsängar till deras gäster).
Mycket lågt och lugnt vatten, barnvänligt, om barnen vill bada medan föräldrarna vill dra ut på lunchen.
Annars rekommenderar jag att svänga till vänster när man kommer ut till Katelios och följa kusten 100 meter eller så, där var extra fint att bada, endast få solsängar, jättefin sandstrand (inte för stort) och fint vatten.

Den lilla byn Katelios med ett bra urval av tavernor på bystranden längst bort i bilden, och den fina sandstranden som man kommer till när man svänger mot vänster i byn, i förgrunden

Senast redigerad av Marianne den 2010-08-03 klockan 13:40.
Svara med citat