Citat:
Ursprungligen postat av Gita
Jag måste också säga att Portside hade den bästa maten och trevligaste personlaen, ägarinnan Rosa är född i New York, men flyttade "hem" för många år sedan och har denna restaurang.
Underabara Meze-tallrikar för två som räcker som en hel maträtt (dvs ingen varmrätt behövs), och räk-saganakin var något utöver det vanliga, såg vi! Synd att vi missade den, det var sista kvällen.
Sirtakis personal var nästan speedad vissa kvällar, samt glömsk, det liknade Fawlty Towers ibland (de glömde vår beställning samt att komma in med notan...?). Synd, då deras Kleftiko kan vara väldigt god, om man kommer rätt dag. Däremot - Nefeli - restaurangen mittemot Sirtaki - bjöd på god hemlagad mat - utan "show". Där åt vi flera kvällar, när vi inte orkade åka in till Argostoli.
|
Portside, förstår jag rätt att den finns i Argostoli? Och var ligger då Nefeli? Kan det vara Lassi du menar?
Och förresten, jag har nästan glömt att fråga det viktigaste! Var finns den bästa Gyrosen på Kefalonia? Brukar bli våran lunch många av dagarna, mums

. Dom stränder som har nära till en Gyros säljare får alltid några extra poäng när våran familj ska bestämma strand

.