Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2010-08-02, 14:19
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 704
Standard Sv: Bankomater, hyrbilar och stora supermarkets?

Hej Alfva!

Vi bodde på hotellet för 2 år sen så du kan ju läsa mina kommentarer ang vägen upp i forumet .. Hotellet är annars kanonfint!

Enklast och närmast är kanske att gå till vänster när ni kommer ner till huvudvägen. Gå några hundra meter och sväng ner till höger vid hotellet "White Rocks". Då kommer ni till Platis Gialos. Sen finns Makris till höger om Platis. Längre bort (åt Argostoli-hållet) ligger Antonios (Paleo Stafida) och Kalamia beach. Stränderna är inte superlånggrunda, men jättebra ändå och jag har själv badat med små barn där .

Ang bankomater i Lassi så fanns ett embryo där sommaren 2009. Då hade man hållt på länge...... Den ligger vid CBR car rental:



Huruvida den är "up and running" idag vet jag ej. Annars så finns det ett flertal bankomater längs gågatan i Argostoli.
Kom ej ihåg priserna på bilhyran. Men om man hyrde på plats så ingick alla extraförsäkringar. Tot.priset var absolut överkomligt.

Vi tog med blöjor till vår lill-tjej, men dessa tog slut när det bara var några dagar kvar. Vi hittade denna fina supermarket i Argostoli:


Den ligger i början av hamnpromenaden, snett mitt emot grönsaksmarknaden. Stort sortiment och "hyfsade" priser jmfr med alla mindre supermarkets iaf.

Hälsningar
C@nny
Svara med citat