Ämne: Hemma igen
Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-02, 12:04
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Hemma igen

Citat:
Ursprungligen postat av Panakakis Visa inlägg
Det verkar långsökt att behöva att Kinamat när det finns hur mycket bra resturanger som helst med grekisk god mat. Tips finns på masor av resturanger i detta forum.

PANAKAKIS
Jag håller med ...
Om man fortsätter Fanari Road, förbi Kinesrestaurangen så kommer man till Oscar´s. Det är synd om man missar detta ställe (även om det räcker med 1 besök/resa). Där serveras bra mat, men framför allt en genuin Grekisk underhållning i form av musik och Grekiska folkdanser mm. Man får också tillfälle att själv prova på de Grekiska danserna ....
Dom uppmärksammar oxå födelsedagar på ett fint sätt. Min dotter fyllde år samma dag vi var där i fjol och då sjöngs det och spelades ... Sen brukar de ha utlottning för gästerna, ex.vis vinflaskor mm varje kväll.

En anekdot i detta är ju att jag jag besökte stället första gången år 2000. Då körde dom på slutet av kvällen lite mer "modern" musik. Det var bla "Macarena", "YMCA" osv .... Samma band har jag lyssnat på under hela 00-talet. Senast 2009 då EXAKT samma låtar spelades ... Men det är kul att gå dit. Gubben (Oscar) brukar köra lite elddans på golvet oxå. Jag fattar inte hur han orkar ...

//C@nny
Svara med citat