Ämne: Bokat!
Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-01, 16:17
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av Stomatol Visa inlägg
Tack för tipsen! På Lefkas är det bilåkande varje dag så det är vi vana/beredda på. På Kefalonia verkar det vara beroende på var man hamnar, hur bilberoende man blir. Efter att ha läst en massa så är Mounda Beach den som jag är allra mest sugen på att uppleva! Det enda "måste" som jag känner att vi har på listan är Myrtos, och den kommer att nagelfaras och jämföras med våra favoriter på Lefkas västkust . Men med tanke på högsäsong och det jag läst om vågor och underströmmar så blir det nog inte mer än en ½-dag där.
Då tror jag nog inte att det spelar någon större roll om vi hamnar i Lassi eller Skala.
Lassi = bil upp till 3 dagar och Skala = bil mer än 3 dagar kanske kan stämma.

Har ni någon favoritrestaurang att rekommendera?
Captains Table är den som alla skriver om, har ni någon annan pärla, som kanske ligger lite mer utanför "blickfånget" om ni förstår hur jag menar?
Jodå Myrtos är sevärt från bergen men inte tycker jag att det är värt att bada där när det finns så många bad som är bättre. En annan sevärdhet som ni inte ska missa är Mellisani med sin underjordiska sjö. ( se tidigare inlägg av mig ) Fiskardo bör besökas och även klostret vid Ag. Gerassimou kyrkan. Missa inte byn Assos. Vad det gäller resturanger kan ni också läsa tidigare inlägg. Det finns så många att prova och här är det mycket av vad man själv tycker är bra. Jag har flera resturanger som jag tycker är helt suveräna som andra inte tycker om. Så läs inlägg om resturanger och prrova själv.
PANAKAKIS
Svara med citat