Ämne: Soppa torsk!
Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-31, 17:22
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Soppa torsk!

Om Grekerna fortsätter djäklas med turisterna direkt och indirekt på det här sättet är det inte bara Soppan som är Torsk. Då är hela Grekland Torsk.

Förr eller senare kommer turisterna att tröttna på flygledare som maskar, att bli hindrade att gå ombord på båtar man har biljetter till, brist på bensin och andra varor mm... Det är väldigt enkelt att i stället välja Turkiet eller Kroatien tex där man inte har dessa problem.

Jag kan inte förstå, att de själva inte förstår, att de skadar Greklands ekonomi genom att uppträda på detta sätt. Alla vet ju hur viktig turistindustrin är för landet! Om de vill strejka och bråka är det upp till dem. men de borde försöka göra det så att det inte stör turismen! I deras läge ska man ju försöka vårda turismen i stället!

Och inte bara ekonomin. Det skadar ju landets rykte och image också. Jag kan tänka mig att många som inte är helt Greklandsfrälsta funderar både en och två gånger innan man beställer biljetter dit nu.

För närvarande känns det som att det ligger ett latent strejkhot hela tiden. Både Generalstejker och vilda strejker. Och hur kul är det att åka dit då? Man vet inte om man kommer iväg, om man kommer med båtarna eller om man kan åka hem under ordnade former.

Och det är ju väldigt optimistiskt, vänligt uttryckt, att tro att man kan få Regeringen att ändra de beslut som tagits. Beslut som de var tvingade att ta för att få de nödlån som de fick. Utan dem hade Grekland gått i konkurs! Detta är något Grekerna måste förstå och acceptera. Och sedan titta framåt och göra det bästa av situtionen...
Svara med citat