Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-23, 09:22
lehi lehi är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009
Standard Sv: Svenskar på Tilos?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Fast inte är Tilos obarnvänligt? Alla barn behöver ju inte prompt föredra sandstränder

Intressant spaning, dock

Nu har jag inte varit på Tilos på länge men om du bara ser svenskar med barn där så tippar jag att det är svenskar som kommit dit med hjälp av Kalimera. De öar som Janne upptäcker och skriver om verkar ofta bruka få uppleva en liten svenskboom - och Tilos var väldigt omskriven här för några år sedan.

Sen är det ju lätt att flyga till Rhodos, som många svenska barnfamiljer redan är vana vid, och bra båtförbindelser till det lilla paradiset bara några timmar bort.

Precis som du reser jag inte med barn men har oftast inget emot barn på grekiska öar. Däremot kan det vara lite påfrestande att behöva lyssna på barnens tjatiga föräldrar
Mitt i prick;barn och föräldrar är inte alltid den bästa kombinationen på en grekisk ö!Gärna barn men tyvärr, ibland, ogärna föräldrar!
Har upplevt många barn som stormtrivs på mindra greköar där det inte förekommer så mycket mer action än det som greken själv skapar i sin vardag;fiskare, roliga präster, sura tanter, glada gubbar eller tvärtom,skriande åsnor, krabbor,bläckfisk etc etc
Svara med citat