Sv: Svenskar på Tilos?
Tilos behöver väl inte få dåligt rykte för att några är högljudda eller uppfattas av det som andra. På en strand med några vuxna par blir det normalt betydigt mer liv och stoj när barnfamiljer kommer dit. Helt naturligt små barn hörs och syns på ett annat sätt än vissa vuxna som nog kan stoja en del de med ibland. Jag tycker att attityden låter väldigt barnfientlig och det kommer jag inte att be om ursäkt för.
Vilken fånig grek som tycker att nordbor lever om och är stressade han om någon skämmer ut sin ö. Kanske han vill ha den för sig själv och de slantar turisterna bidrar med kan han kanske avvara men jag undrar om alla andra tycker likdant. Har bott på många ställen i Grekland där vi andra varit både tysta och stillsamma men grekiska familjer har hojtat och pratat högljutt till fram på småtimmarna.
Tyvärr blir nu bilden av Tilos för mig och säkert för andra att dit kan du inte åka om du inte är ett par som nöjer sig med varandras sällskap och vill ha tyst och lugnt hela tiden. Om dessutom delar av lokalbefolkningen inte gillar barnfamiljer låter det ännu värre.
Mina erfarenheter från många Greklandsresor i mer än 30 års tid är att greker är ett mycket barnkärt och levnadsglatt folk och den bilden hoppas jag få behålla.
Eva
|