Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-22, 19:43
Ernie Ernie är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008
Standard Sv: Karpathos med barn?

Hei!

Jeg har vært alene med sønnen min en uke nesten hver sommer siden han ble født, og både han og jeg stortrives i Pigadia. Også reiser vi dit 2 uker senere på sommeren hvor pappaen også er med. Har familie der nede)
Ifjor bodde vi på hotel Romantica, som ligger like bortenfor Parasol. De har ikke egen barnedel i bassenget, men den ene delen var litt grunnere så han sto på tærne der, ellers klarte han seg utmerket med armringer på! Han var 5 år ifjor. Når vi har bodd på hoteller uten basseng, så har vi ofte gått til Electra Beach. Jeg betaler ikke noe der, men det kan jo være fordi jeg kjenner dem godt nå, men vet at de noen ganger tar 5 euro. Kommer helt an på hvor fullt det er der, tror jeg. Og uansett så betaler man for solseng på stranda også, så da synes jeg ikke det er så galt. Der har de iallefall eget barnebasseng! Nisia Pool er også et flott sted å være, hvor vi også har gått mange ganger når det blåser for mye på stranda. Du vet, når sanden "pisker" oss voksne på leggen, så kjenner 5-åringen det over hele kroppen Det er et skilt utenfor Nisia Poolbar, som ligger vis-a-vis hotellet, som sier at alle er velkomne. Men de ser vel helst at du kjøper drikke og evnt mat der, og ikke har med matpakke....

Jeg reiser dit nå for 17. gang, og bare en eneste gang har det ristet litt i flyet ved landing. Men det rister ikke mer enn en vanlig turbulens...! Og som de andre sier - hold på hatten når dere går ut av flyet, caps bør festes på sekken og ikke haes på hodet akkurat der! Inne i Pigadia er det bilfritt om kvelden, og jeg har alltid likt at gutten min kan rusle fritt i gata der, slipper å dra han inntil meg fordi det kommer biler. Men - det er inne sentrum og på havna. Veien til sentrum er ikke bilfri, så der må du passe på!

Skal dere virkelig kose dere med strandliv en hel dag, så ta bussen til Amopi og gå til Small Ammopi, det er en fin sandstrand som ligger innerst i bukta, innenfor Golden beach. Gutten min ELSKER å være der, for det er perfekt byggesand, perfekt for snorkling, langgrunt og perfekt for bading. Helt underbart!

Du har valgt en veldig bra øy å ta med deg barnet på aleneferie! En annen ting er at man sjelden føler seg alene, Karpathierne er veldig glade i barn, og de tar seg TID til å snakke med dem
Svara med citat