Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-20, 13:03
jennylns avatar
jennyln jennyln är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009
Standard Sv: Vart ska man åka på kreta???

Jag ska försöka svara så gott jag minns... du vet småbarnsförälder!

Vi bokade via mailkontakt med dottern på hotellet. Ingen deponi av pengar innan - betalade allt där. Jag åkte "off season" i oktober, resmålet var egentligen stängt så det fanns ingen transfer. Åkte därför taxi mellan flygplatsen och Geo.

Stranden var vi till några gånger (jag är en riktig badkruka). Vincent min son var då 1,4 år och höll sig i vattenbrynet. Jättesmidigt att göra en egen "pool" i sanden där han kunde sitta o plaska... Sand var det vill jag minnas. Jag var faktiskt inte riktigt i vattnet - jo visst doppade jag mig, men tänkte inte på om det var djupt. Troligtvis var det ganska långrunt???

Butiker på Geo... jo det var några som var stängda då vi åkte "off season". men det finns några mataffärer, souvernirbutiker med krims krams som man kan tänkas behöva om man glömt något. Typ nagelklippare, handduk, t-shirts etc. Guldsmed/smyckes butik fanns, MÅNGA tavernor, ett bageri, en pizzeria, apotek, ja det finns nog det man kan tänka sig. Annars får du åka till Chania.

Priser och tider kan jag kolla hemma. Sparar kvitton och skriver dagbok... Skickar meddelande till dig sen.

Kram Jenny
Svara med citat