Sv: Bagaget stulet
Usch vad tråkigt!
Jag har liksom många andra också funderat på detta. På några båtar är det ju olika hyllor för de olika destinationerna, då har jag haft för mej att man bara öppnar gallren för hyllorna för aktuell destination, då skulle ju bagaget vara inlåst tills man kommer fram. I Grekland kanske det av olika anledningar inte fungerar så. Sedan brukar jag försöka titta då folk går ut på öar före oss om jag ska se våra väskor nånstans bland de som går ut men det är ju inte lätt att se det.
Den viktigaste frågan är ju ändå: Vad säger rederiet och hur kan de tänkas hantera denna fråga som blir viktigare och viktigare då brottsligheten breder ut sej?
Vad säger egentligen hemförsäkringen eller reseförsäkringen om detta? Har jag haft datorn (eller kanske tom passen) slarvigt placerade då jag inte har uppsikt över dem under resan? Blir det förhöjd självrisk eller ingen ersättning alls då de lusläser sina villkor? Nu verkar det som att trådskaparen kan detta och vet hur hon ska prata men hur blir det för oss "vanliga försäkringstagare" vid ett liknande fall.
På årets tur tror jag vi hade med väskorna upp varje gång men det var mest för att vi hade barnvagn och då fick vi allt med oss.
Mvh Janérik
|