Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Enligt deras egen sajt startade Mesogeios -07 och Didyma -09.
|
Jo, det är möjligt. Men där Didyma - där det f ö inte pågick någon som helst aktivitet när vi var nere - ligger, låg under våra tidigare år ett mezeställe vid namn Mesogeiós. Kommer väl ihåg det, eftersom jag var tvungen att slå upp vad ordet betydde.

Ett typiskt "grekställe", med kala väggar, lysrör i taket och massor av greker som åt mezedes av de mest skilda slag.

Hade då ett ressällskap som var lindrigt - minst sagt - intresserad av såna ställen, så det blev inte av att vi gick dit.
Jag har gått igenom min resedagbok - där jag bl a skriver upp vad vi äter och var

- och där Mesogeiós nu ligger, låg 2004 och 2005 Land and Sea, en helt underbar restaurang. Sen sålde ägaren Giannis stället och blev fiskare i stället.

2006 var där en ny restaurang, vars ägare var nästan äckligt angelägen om att vi skulle äta där; han sprang efter oss på gatan med en flaska raki... så till slut gick vi dit. Maten var ok, men inte mer, och vi vantrivdes av ägarens krypande uppmärksamhet. Av ren besvikelse har jag bara refererat till stället som "f d Land and Sea" i dagboken.

Jag förstår att det inte bar sig. 2007 övervägde vi inte ens att gå dit; jag tror inte att vi noterade att det var en ny restaurang. Om de hade hunnit öppna då... I år bodde vi ju så att vi såg stället från balkongen, så det är klart att vi lade märke till det på ett helt annat sätt.