Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-15, 22:41
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Ni som trivs i Grekland...

Hej!

Kul om jag kan hjälpa!

Vi har alltid själva bott på hotel, men jag vet att det finns massor av lgh och mindre hus att hyra i Italien. Ett troligen billigt tips om ni vill prova på Italien är att hålla koll på bussresebolagen som brukar kunna erbjuda väldigt billiga resor på sensommaren eller sistaminutenresor då o då.

Jag hade en kollega som hyrde en lgh i Toscana via nätet.
De bilade två vuxna och 3 barn i åldern 6-14 år, och de var ypperligt nöjda vill jag minnas.
Googla på nätet, typ "semester Italien" eller "lägenhet Italien" så bör du hitta mycket. Tror att Sveriges största sälj o köpsajt på nätet som börjar på B är en hygglig sökkälla också.

Vi har rest både charter och själv snickrat med flyg och boende och det har aldrig varit några problem. Vet inte om camping kan vara ett alternativ och jag är inte själv kampare, men jag gissar att Sverige är ett U-land när det gäller fina campingar jämfört med Italien. De är ofta fräscha och har pool och de ligger ofta väldigt vackert.

Jag vågar inte lova, men har i bakhuvet att Italien är duktiga på typ vandrarhem och hostels.

PS. Oavsett om man gillar glass eller ej så är den helt enorm i Italien...
Tror visst att det börjar dra lite i Italientarmen!
Svara med citat