Visst är det himla kul att läsa om olika minnen man har av Grekland, men nästan ännu roligare är att läsa om mötet med grekerna.

Alltid är det någon som gör intryck, en frukthandlare, inkastare, granne, hotellägare etc...
Själv var jag nyss i Grekland med familjen och när vi hade ätit på en restaurang en kväll gick jag iväg för att prata lite med en vän i telefonen. Fast jag är ungdom är det trevligt att åka med familjen men visst saknar man kompisarna ibland

Hur som helst gick det förbi ett gäng grekiska ungdomar, mest tjejer i min egen ålder, som nog tyckte att jag såg lite bortkommen ut...så de gick helt enkelt fram och frågade hur det stod till och om jag ville följa med dem till tavernan mitt i hamnen för att ta en kaffe eller nåt. Just denna kväll var jag tvungen att avböja, men de sa att om jag kände mig ensam och ville hitta på något nån kväll var det bara att höra av sig. Så jag fick deras nummer. Tyvärr blev det ingen träff, men likväl hälsade de glatt på mig resten av veckan varje gång vi gick förbi varandra.
Skulle vara kul i fall någon annan har nån fin historia om grekisk generositet och vänlighet att dela med sig av