Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-14, 17:59
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vill du ha pengar?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
...gissa hur många försök vi gjorde innan vi tillkallade hjälp...
Jag ser framför mig en ilsken Svenska som förtvivlat hamrar på tangenterna och sedan hela ATM:en... Fast det är ju lagom lustigt när man står där och behöver ta ut pengar... Men som sagt så fungerar normalt sett våra vanliga Svenska Minuten och Bankomat-kort i de flesta Grekiska ATM:erna. Alltså även de kort som inte är anslutna till Visa eller M C. Pengarna dras från det vanliga kontot bara.

Fast man åker ju på de 1,5 % i "administrativ" avgift som skurkarna tar för att man tar ut pengar utomlands... Jag är så irriterad på det. Enda banken som inte tar ut den avgiften är ICA-banken! Jag funderar allvarligt på att skaffa ett kort därifrån till höstresan.

Jag kan tänka mig att många familjer lätt smäller 20.000 på en 2 veckorsresa. Med ICA-kortet sparar man då 300 SEK. Det är en hyfsat ordentlig middag någon kväll... Och varför betala det till banken när man inte behöver?

Men det lite märkligt att M C inte fungerar på vissa ställen nu. Det skulle vara intressant att höra anledningen om någon lyckas få fram någon info.
Svara med citat