Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-12, 09:54
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: En stor varning!!!

Hej alla...
Såna restauranger finns runt om i världen och även här hemma i Sverige. Tyvärr är det alltid tråkigt när man råkar ut för otrevligheter, men det finns olika sätt att ge en restaurang kritik. Jag jobbar själv inom service och tänker alltid på att behandla mina kunder som jag själv vill bli behandlad. Så även när jag är kund. Vi hade en insident på en taverna i Chania hamn för något år sedan. Allt började helt fel, vi blev indragna och erbjudna en drink före maten. Vilket jag visste (av erfarenhet) inte skulle vara så fantastisk som dom lovade. Personligen undviker jag dessa tavernor för de i gränderna är mycket mänskligare. Vi skarattade när utspädd ouzo kom med lite grenadin i. Min dotter beställde färska jordgubbar och crepes. När dom anlände var jordgubbarna frusna. Vi kallade på kyparen och berättade detta. Han frågade om vi var säkra på det. Väldigt säkra sa vi och visade de frusna bären. Ett ögonblick sa han och kom tillbaka med tinade jordgubbar. Vi skrattade gott och kallade honom till bordet igen. Han blev såklart mer och mer irriterad, men ni vet när man väl börjat fnittra så tar det inte slut. Till slut kom han springande från någonstans med osnoppade jordgubbar och frågade om dom var färska nog för oss. Ja tack sa vi och dottern fick sina jordgubbar och crepes, och vi fick en kul kväll. Jag vet att frusna gubbar inte går att jämföra med en mask i maten men det finns alltid sätt att vänligt och bestämt säga ifrån. Vilket ni säkert gjorde. Be annars ägaren komma in, han eller hon brukar var mycket mer resonlig. Ha en fin sommar alla kalimeror...
Myssa....
Svara med citat