Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-11, 15:56
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Är karpathos att rekomendera?

....sitter just nu paa Zephyros Village och skriver peau deras dator. Idag ganska blasigt, men vinden aer varm gor det hele lite friskare. Lite mindre turister saeger grekerna, men for mej aer det manga, men jag har aldrig varit haer i juli, bara april och september.Instaemmer med foregaende skribenter om att Karpathos aer beroendeframkallande, har nog varit haer over 20 ggr... Zephyros genomgar fortlopande foraendringar, t.ex har muren mot vaegen numera fatt fina stenar ditmurade samt blommor nedanfor, Arundo Donax som fordom susade aer borta,men deras rotter gar djupt, sa jag tror nog att dom sticker upp igen....Var i stan igar och tittade bl.a in pa Mike's. Manoli var inte daer just da, men Minas och jag drack varsin frappe och pratade lite.Manolis aer tillbaka och jobbar, dock far han inte lyfta tungt. Naer Manolis Panaretos haemtade mej pa flygplatsen torsdag 8 juli, sa stannade han daer Manoli akte av vaegen, och langt daernere kunde man se bilen. Ett mirakel att han klarade sej!
Nu dax for ett dopp.
Som skrivet tidigare,Karpathos kan rekommenderas...
Mikke
Svara med citat